fbpx
shopping-bag 0
Items : 0
Subtotal : 0.00DKK
View Cart Check Out

JDH-Byg er kommet på ryggen af vores nye hjemmebanetrøje

Hvad har Aarhus Fremad og JDH-Byg til fælles? Mange ting. Men det mest åbenlyse aktiv er vores nr. 23, Søren Andreasen. For godt to uger siden offentliggjorde vi, at Middelfart Sparekasse er kommet på brystet af vores nye hjemmebanetrøje. En anden sponsor, som er at finde på trøjen – nærmere bestemt på ryggen – er JDH-Byg. JDH-Byg er en entreprenørvirksomhed, som har meget til fælles med os selv og vores klub. De hviler på nogle ens principper og har holdninger til selvsamme bærende fællesskab, som hersker i Aarhus Fremad. Vi har fanget Jørgen Hedeager, Morten Skov og Peter Bjerre fra JDH-Byg til en samtale, hvor de beskriver forholdet mellem Aarhus Fremad og JDH-Byg.  

Morten lægger i snakken ud med at forklare, at det centrale i samarbejdet med Aarhus Fremad er de fælles værdisæt, som er imellem os.  

”Vi kan godt lide at holde tingene nede på jorden. Det er ikke fordi, her er en jantelov, men nærmere en ydmyghed. Derudover er sammenholdet en stor værdi for os. Vi har tre grundlæggende værdier i vores værdisæt, som hedder ’sammenhold, kommunikation og ambitiøs’. Både Fremad og vi er begge ambitiøse om, at det vi går i gang med, vil vi være stolte af. Men det er ikke på bekostning af, hvad der bærer vores virksomhed eller Aarhus Fremad for den sags skyld. Det er sammenholdet, der er omkring de to enheder. Vi gør ingenting, hvis vi ikke sørger for, vores medarbejdere har det godt og har et sammenhold blandt dem. Det fornemmer jeg, er det samme i Aarhus Fremad. Hvis den ånd og det sammenhold ikke var der, så havde man ikke de miljøer, som vi begge har,” siger Morten. 

Det fælles værdisæt er som sagt centralt for samarbejdet mellem JDH-Byg og Aarhus Fremad, og det lægger grobund for, at Aarhus Fremad og JDH-Byg kan bruge hinanden. Peter præciserer, hvad JDH-Byg og Aarhus Fremad får ud af at arbejde sammen:

”Relationerne er meget vigtige i samarbejdet. Aarhus Fremad er et sted, hvor man kan gøre en forskel. Der er en rigtig god kontakt til folk, og folk har lyst til at hjælpe hinanden. Her tænker jeg også på netværket.”

Aarhus Fremad åbner en dør for relationer og netværk for en virksomhed som JDH-Byg. Relationer beskriver Peter desuden som bærende for deres virksomhed. JDH-Byg lever af relationer. De har ikke haft nogen form for salgsfremmende arbejde i de 12 år, de har eksisteret. Det har medført, at de har lavet arbejde for de samme mennesker og er blevet anbefalet fra mund til mund. Derfor er relationer og netværk helt centralt for virksomheden. Aarhus Fremad åbner altså en dør for JDH-Byg i forhold til at komme i kontakt med andre mennesker og virksomheder.  

Men JDH-Byg bidrager også den anden vej. Da Søren Andreasen kom til i vinter, stod han og manglede en læreplads på sin tømreruddannelse ved siden af fodbolden. Den kunne JDH-Byg levere, og Andreasen er til dagligt – når han ikke scorer mål for Aarhus Fremad – at finde i JDH-Byg regi. Sørens person indikerer i bund og grund JDH-Byg og Aarhus Fremads værdier.
En god person, alle kan lide, og en som bidrager til sammenholdet og samtidig har ambitioner for de ting, han går i gang med.

Jørgen understreger, at det lokale aspekt naturligvis er vigtigt i forhold til et samarbejde. Han beskriver, at det lokale aspekt handler om, at man gerne vil vise interesse og bakke op om de ting, som i et lokalsamfund skaber noget liv. Men det lokale aspekt har også en anden effekt, nemlig relationerne, som netop er centrale for JDH-Bygs eksistens:

”Det handler meget i vores branche om, at vi bliver anbefalet. Det der tiltaler os ved netværksdelen i Aarhus Fremad, er at det er meget stille og roligt. Det er egentlig personerne man møder, som man kommer ind på. Og sådan er det jo også, når vi skal anbefale nogen videre i vores netværk til at lave forretning. Så er det vigtigt, at vi kan stå inde for, hvem personen, vi anbefaler, er. Det er personen, man kommer til at kende, og det er netop personen, vi gerne vil anbefale videre. Vi skal kunne stå inde for det menneske, vi anbefaler.”