nyheder:

Efter en godkendt start på sæsonen med tre sejre og tre uafgjorte, inkasserede Aarhus Fremad lørdag sæsonens første nederlag, da holdet ude tabte 4-1 til Jammerbugt FC. Ifølge cheftræner, Morten Mølkjær, kom de stribede fra Riisvangen for sent ud af starthullet.

– Vi ser ikke for gode ud i første halvleg, hvor vi ikke lykkes med at spille os ud af Jammerbugts pres samtidigt med, at vores eget presspil ikke var ret godt, udtaler Morten Mølkjær.

Aarhus Fremad fik en meget uheldig start på opgøret, da man allerede efter to minutter af første halvleg måtte lade Martin Thomsen udskifte med en skade, hvis omfang endnu ikke står klart. Kort inden pausen bragte Jammerbugt sig foran 1-0 og cementerede derved Fremads på mange måder uheldige første halvleg. Til trods for at de sort/gule skulle inkassere yderligere tre mål, så cheftræneren dog lyspunkter i spillet efter pausen.

– Det blev bedre i anden halvleg. Vi spiller bedre og hurtigere og skaber flere chancer end i første halvleg.
Derfor er det også ærgerligt, at vi ender med at lukke de to sidste mål ind. Det er efter min mening to mål for meget, siger en skuffet Morten Mølkjær og uddyber:

– Det bliver lidt for meget på Jammerbugts præmisser, da vi lader dem være gode. Vi skulle have truet deres forsvar meget mere, men vi kommer for sent i gang, konkluderer Mølkjær, der synes, at Jammerbugt havde fortjent sejren.

– Vi må være ærlige og sige, at det er fortjent, at Jammerbugt vinder. De har mange dygtige spillere og spiller god og underholdende fodbold på den sidste 1/3 del af banen, afrunder Mølkjær.

Foruden Morten Mølkjær, snakkede vi efter kampen også med Martin Frandsen, der har i denne sæson har spillet samtlige kampe i midterforsvaret for Aarhus Fremad – et Fremad-forsvar der indtil lørdagens kamp har set meget stærkt ud. Det var derfor heller ikke underligt en utilfreds Martin Frandsen, der udtalte sig til hjemmesiden.

– Vi spiller vel nok den dårligste første halvleg længe, hvor vi mangler både gejst, mod og initiativ. Vi hænger langt fra i vores markeringer, er passive og formår ikke at spille os forbi et godt rustet Jammerbugt-hold. Vi kommer på bagkant i mange af de ting vi foretager os, hvilket de fleste af deres mål også tydeligt illustrerer, udtaler Frandsen, der også så et bedre Fremad-mandskab i anden halvleg.

– Spillemæssigt kommer vi bedre med efter pausen og får lagt et fint tryk med en lidt mere direkte spillestil, men vi bliver fanget i nogle dumme situationer defensivt. Med sort-gule briller lyver slutresultatet en smule, men vi kan ikke pille ved, at hjemmebanesejren var fortjent på dagen, siger midterforsvareren, der dog ikke har mistet modet ovenpå lørdagens nederlag.

– Jeg har stadig stor tro på tingene. Vi skal ikke lægge så meget i det udsving, vi havde i lørdags. Vi har et fremragende hold og et godt set-up omkring os. Vi er i gang med at implementere en ny spillestil, og selvfølgelig vil det tage tid, inden det sidder fuldstændig i skabet, siger Frandsen og uddyber:

– Vi lægger hele tiden lag på og arbejder dagligt med at finpudse de små detaljer. Det må vi vise på lørdag, når Ringkøbing gæster Riisvangen. Jeg er stadig overbevist om, at vi nok skal komme med i oprykningsspillet, som også er klubbens mål for efteråret, afslutter en optimistisk Martin Frandsen.

Hermed også en opfordring til at komme til kamp på Riisvangen på lørdag, hvor Aarhus Fremad vil gøre alt for at rejse sig fra weekendens nederlag. Weekendens enlige Fremad-kasse blev sat ind af Nicklas Ullum mod slutningen af kampen. Der tilfaldt advarsler til Fremads Mike Vestergård, Mathias Valentin og Lasse Nørdam. Om de sidste to udløser karantæner vides ikke endnu.

ALTID FREMAD – FORZA FREMAD

Aarhus Fremad er indtil videre ubesejret i 2. divisionens pulje 3, hvor det således er blevet til tre uafgjorte og tre sejre. På lørdag venter der så en svær udekamp, når de stribede fra Riisvangen tørner sammen med Jammerbugt FC, der efter de første seks spillerunder indtager førstepladsen i puljen.

Vi tog en snak med cheftræner, Morten Mølkjær, der er optimistisk forud for kampen, hvor der ifølge den ellers besindige træner er god grund til at håbe på de tre point.

– En ting er, at vi vandt testkampen i opstarten med 2-1. En anden ting er selvfølgelig, at vi ikke har tabt en kamp i turneringen siden sidste sæson, og ovenpå de opløftende takter i den seneste kamp, hvor vi godt nok spillede 2-2, så tror vi selv på, at vi kan tage til Nordjylland og lave et resultat.

Med knap halvdelen af kampene spillet tegner der sig efterhånden et billede af, hvem de stærkeste hold i puljen er med Jammerbugt FC, Kjellerup IF, Aarhus Fremad og Ringkøbing på de øverste fire pladser, og det er også her Morten Mølkjær mener, at Aarhus Fremad hører til.

– Det er vores klare forventning og målsætning at vi kommer i top-fire, afrunder cheftræneren.

Til kampen mod Jammerbugt FC kan Aarhus Fremad desuden gøre brug af Andreas Damgaard, Lasse Nørdam og Khaled Paikar, der alle har afsonet karantæner.

Kampen spilles kl. 15.00 på Sparekassen Vendsyssel Arena i Pandrup. Det blir’ spitzenklasse!

ALTID FREMAD

Fredag aften var Odder IGF på besøg på Riisvangen i en kamp mellem top og bund. Det lykkedes dog ikke hjemmeholdet at leve op til favoritværdigheden, og de måtte derfor tage sig til takke med et enkelt point, efter Odder udlignede på selvmål i det sidste minut af kampen. En træls vane hjemmeholdet har fået sig. Resultatet til trods var det dog en optimistisk Morten Mølkjær, der udtalte sig efter kampen.

  • Selvom det var en kamp, vi burde have vundet, hvis man ser på de første 35 minutter af hver halvleg, så leverer vi trods alt noget af det bedste spil i sæsonen, og det er meget glædeligt, understreger Morten Mølkjær.

Cheftræneren var i forberedelserne til kampen nødsaget til at se bort fra profiler som Andreas Damgaard, Lasse Nørdam og Khaled Paikar, der alle sad ude med karantæner. Det gav i startopstillingen plads til Michael Sten Jensen, Nicklas Ullum og Michael Brodersen, der alle leverede fine præstationer.

  • Jeg synes, at vores ”nye” spillere i startformationen gjorde det ganske godt på hver deres måde, udtaler Morten Mølkjær og uddyber. Det vidner noget om kvaliteten i truppen, at der kan mangle så mange fra seneste weekends kamp, og så kan vi stadig spille så godt, som vi gjorde.

I den kommende weekend skal de sort/gule fra Riisvangen så forsøge at holde den ubesejrede stime, når de i det kolde nord møder Jammerbugt, der lige nu indtager førstepladsen i 2. divisionens pulje 3. Det er dog ikke noget, der får cheftræneren på Riisvangen til at ændre på noget i forberedelserne.

  • Vi træner 4 gange op til kampen – mandag, tirsdag, torsdag og fredag, men vi kommer ikke til at ændre i vores måde at gøre tingene på, bare fordi vi skal møde topholdet. Vi mødte Jammerbugt i en testkamp i opstarten, hvor vi vandt 2-1 i en lige kamp, så jeg tror på, at vi kan tage derop og vinde på lørdag, afslutter Morten Mølkjær.  

Så er det blevet tid til sæsonens tredje hjemmekamp på Riisvangen. I dag kommer Odder IGF på besøg, og det er et Odder-hold, der har haft en svær sæsonstart, men i sidste runde fik de sæsonens første sejr, da man hjemme besejrede Lyseng med 2-0.

Det hører med til historien, at Odder har haft en træls sag kørende og derfor har haft mange spillere i karantæne op til de første 5 runder i turneringen samt en enkelt pokalkamp. Derfor kan Odder til kampen råde over hele truppen til kampen.

I sidste weekends Nord derby holdt det hårdt for os, da vi besøgte VSK Aarhus på Vejlby Stadion. Drengene spillede i første halvleg rigtigt fint, og vi havde et par gode muligheder, inden Khaled bragte os foran 1-0 efter 22. minutters spil. Dette holdt også til pausen. Efter pausen kom VSK godt ud og trykkede os lidt tilbage. Og da selvsamme Khaled blev præsenteret for sit andet gule kort med en halv time igen, grublede vi noget over tingene ude på bænken. Men drengene viste flot forsvarspil og knoklede sejren hjem til Riisvangen. En mandfolkeindsats!

Foruden pointene fik vi dog også raget nogle kort til os i lokalopgøret, så vi må desværre se bort fra både Khaled Paikar og anfører Andreas Damgaard i dagens kamp pga. karantæner.

Siden sidste hjemmekamp er Nicklas Ullum vendt tilbage fra ferie og påbegyndt træningen igen. Velkommen hjem Nicklas.

Selvom Odder har position som agterlanterne lige nu, har de faktisk scoret et mål mere end os. Odder har i de første fem runder spillet sig til 3 point.

Det kan i øvrigt anbefales at erhverve sig kampprogrammet til morgendagens kamp, hvor der vil være en interessant analyse af Odder udarbejdet af vores venner fra IYGTAF.

Kjellerup – Odder 2-1

Odder – Ringkøbing 1-2

Odder – Jammerbugt 0-2

VSK – Odder 4-1

Odder – Lyseng 2-0

Jeg håber alle får en god og underholdende kamp

Morten Mølkjær

Billede af vildmedfoto.dk

Lørdag eftermiddag stod der fusionsklub på menuen, da Aarhus Fremad på udebane tørnede sammen med lokalrivalerne fra VSK Aarhus i hvad der i morderne tale kaldes Nord Derby. I en chancefattig og duelpræget kamp trak Fremad det længste strå efter en scoring af den tilbagevendte publikumsfavorit Khaled ”Kalle” Paikar. ”Kalle” skulle desværre senere i kampen gøre sig uheldigt bemærket.

Gæsterne kom bedst fra start i første halvleg og sad på den overvejende del af spillet, og tidligt i kampen kom de sort/gule da også frem til kampens første store chance. Khaled brød igennem i højre side af feltet, men desværre for den brølstærke angriber manglede afslutningen fart og præcision. Der skulle dog ikke gå længe, før selvsamme Khaled alligevel fik sat gang i løjerne på Vejlby Centervej. Med sin uimodståelige fysik brød angriberen igennem i venstre side og efter endnu en vag afslutning lige på keeperen, kom Khaled dog først på riposten og fik prikket bolden i kassen til stor glæde for de medrejsende Fremad-tilhængere, der til dagens kamp let både kunne høres og ses. 0-1 ved pausen.

I anden halvleg kom hjemmeholdet længere frem på banen og fik periodevist lagt pres på et ellers velorganiseret Fremad-hold uden dog at skabe de helt store chancer. Og presset skulle kun blive hårdere, da målskytten fra første halvleg, Khaled, midtvejs i halvlegen flæskede sig til sit andet gule kort i kampen og dermed efterlod Fremad-mandskabet med en mand i undertal. Der blev straks reageret fra trænerbænken, der satte Michael Brodersen og Rasmus Raul Raahauge i spil for at modstå det tiltagende pres fra VSK. Selvom hjemmeholdet mod kampens afslutning ved et par situationer var faretruende tæt på at sikre sig et enkelt point, holdt Fremad-spillerne stand, og kampen endte derfor 0-1 til Aarhus Fremad, der dermed sikrede sig tre meget vigtige point i topstriden.

0-1 (0-1)

’22 0-1 Khaled Paikar

Fredag aften vandt Aarhus Fremad som bekendt 0-1 ude mod Lyseng. I, for årstiden, dejligt vejr og på en flot bane foran imponerende 515 tilskuere, bød Lyseng op til dans. Aarhus Fremad var udråbt til favoritter, og de sort/gule kom da også bedst fra start.

– Vi spillede en rigtigt god første halvleg. Vi flyttede bolden hurtigt og havde god bevægelse spillerne iblandt.
Vores mål kommer efter et rigtigt flot gennemspil i vores højre side, hvor Mathias Nygaard viste individuel klasse med et ryk forbi sin direkte modspiller, hvorefter han baskede bolden ind ved fjerneste stolpe. “Et utroligt flot mål”, udtrykker Morten Mølkjær, der generelt var tilfreds med det han så fra Fremad-spillerne i første halvleg.

Efter pausen havde Lyseng lavet om på deres formation, og det gjorde, at de bragte flere spillere ind centralt og dermed fik udlignet antallet af spillere. Dette gjorde at Lyseng kom bedre med i kampen.

– Anden halvleg var ikke så god som den første, men vi får skabt nogle større chancer – to af dem er i direktørkategorien. Vi manglede både fart og ro på bolden. Vi smed den simpelthen for hurtigt væk.
Jeg må, og vi må også kreditere Lyseng for at kæmpe sig ind i kampen. 20 minutter inde i 2. halvleg sad vi og snakkede om, at de var ved at knække, men de kom tilbage derfra. Det vidner om en stærk holdånd og gejst, roser Morten Mølkjær.

Med sejren rykkede Aarhus Fremad op på 2. pladsen i tabellen i den tætte 2. division pulje 3 med 8 point for 4 kampe. DS vandt lørdag 3-0 hjemme mod Varde. Målene blev sat in af Martin Thomsen og Michael Rahr Brodersen x 2. Tillykke til begge hold og tak for opbakningen.

FORZA FREMAD! – ALTID FREMAD!

 

I morgen drager Aarhus Fremad sydpå, nærmere bestemt til Aarhus-forstaden Lyseng, hvor næste kamp om point i 2. divisionens pulje 3 skal stå. IF Lyseng 2. Division Herrer har fået fuldt udbytte af deres seneste to kampe med udesejre over VSK Aarhus og Kjellerup IF. Anderledes beskeden er Fremads pointhøst, der har måtte nøjes med to point for de seneste to kampe. Det til trods udråbte Lyseng tidligere på ugen Aarhus Fremad til kæmpe favoritter. Om det er for at flytte presset over på Fremad-skuldre, eller om ræven fra Lyseng reelt set frygter at blive spist af tigeren fra Riisvangen, vides ikke. Cheftræner i Aarhus Fremad, Morten Mølkjær, tager dog gerne favoritværdigheden til sig.

– Det er i bund og grund fair at kalde os favoritter, hvis vi kigger på antal spillede divisionskampe. Lysengs fordel er dog, at det er et hold, der har spillet sammen i længere tid, og derved har lært hinanden godt at kende, hvorimod vi har nogle nye og unge, der er ved at gøre deres indtog på holdet.

MikeVestergaard

Cheftræneren har i denne sæson arbejdet med at gøre holdet mere målsøgende og givet spillerne carte blanche til at trykke kanonen af, når de ser målet. Det har desværre kun udmøntet sig i to pletskud for tre kampe. Det er dog ikke noget, der på nuværende tidspunkt bekymrer cheftræneren.

– Umiddelbart er der ingen grund til bekymring. Vi har skabt mange chancer og mange forkellige spillere har budt sig til i afslutterens rolle. Måske har vi endda afsluttet for meget ift. at spille chancerne større. Men vores mindset er offensivt og angrebsivrigt, og derfor er det rigtigt fint at spillerne viser dette gennem afslutningerne. At vi så skal finde balancen mellem at afslutte og spille, må være en gylden mellemvej, som vi trænere må finde sammen med spillerne.

Med tre point fredag aften rykker Aarhus Fremad op på en (midlertidig) 1. plads i tabellen, og vi har derfor brug for al den støtte, vi kan få til den svære udebanekamp. Aarhus Fremad støtter derfor Aarhus Fremad Bawlers plan om i samlet trop at tage bus 100 (mod Odder) til Lyseng. Husk at stå rettidigt af! Afgang fra banegårdspladsen kl. 17:33

#ALTIDFREMAD #FORZAFREMAD

Lørdag. d. 12. august var Kjellerup IF på besøg på Riisvangen. Begge hold bliver vurderet til at have gode chancer for at havne i oprykningsspillet, og det var derfor spændende at se, hvordan styrkeforholdet mellem de to hold forholdt sig. Kraftig regn det meste af dagen havde gjort banen tung – noget der irriterede Kjellerup-træner Jonas Dal – mens vejret ikke lod til at have frembragt bekymringer hos Fremad-træner, Morten Mølkjær:        

– Jeg synes, at vi spiller en ok første halvleg og en god anden halvleg. Første halvleg er meget lige og måske med et lille overtag til Kjellerup. Dog var der for mange fejl fra både Kjellerup og os selv – derfor var første halvleg også meget chancefattig, udtaler Morten Mølkjær, inden han fortsætter:

– I anden halvleg bliver vi skarpere i presset og meget mere pågående i vores spil. Vi har gode muligheder ved Mike Vestergaard, Younes Diab og Mathias Valentin, der tvang deres keeper til redninger, og to minutter før tid chippede Jeppe Carstensen bolden på overliggeren. Derudover har vi rigtigt mange standardsituationer, og set i det lys ville vi gerne have trukket os sejrrigt ud af kampen, siger Morten Mølkjær og uddyber:

– Vi havde nogle rigtigt gode perioder i anden halvleg, hvor vi fandt mellemrummene godt, og der blev kombineret hurtigt. Det skal vi fortsætte med at bygge videre på i de kommende kampe samtidigt med, at vi holder vores direkte stil.

Det mildest talt tunge vejr til trods, dukkede små 400 tilskuere op til kampen i lørdags, hvilket virkelig var flot! Vi takker mange gange for den fornemme opbakning. På lørdag går det igen løs på Riisvangen, når FC Sydvest 05 Tønder kommer på besøg, og vi håber at se jer allesammen igen.

DS spillede søndag 1-1 hjemme mod Oure Fodbold Akademi. Michael Rahr Brodersen scorede Fremads mål.

– Det var en hård men velspillet kamp mod et rigtig godt Oure-hold, som jeg vurderer kommer til at spille med helt i toppen, siger DS-træner, Jens Gjesing. 

#ALTID FREMAD – #FORZA FREMAD

 

Fremad var for første gang i ilden i årets pokalturnering i går, da holdet besøgte direktørens hjemby Holstebro.
Lad det være sagt med det samme, det blev aldrig en fantastisk fodboldoplevelse for de fremmødte tilskuere på Holstebro Stadion. Men det kan I læsere være fløjtende ligeglade med, for vi vandt 3-0! Og det er jo det, pokalfodbold handler om – netop at gå videre.
Målene blev sat ind af Nicolai Lyskov, direkte på frispark. Michael Brodersen efter en hurtig vending i feltet og Younes Diab, der i kampens sidste aktion, kanonerede bolden i mål fra feltkanten, i det der vel kan betragtes som kampens detalje.

Fremad gav debut til den unge målmand Rasmus Henningsen, der havde et par gode aktioner i målet. Tillykke med debuten, Rasmus. Følgende hold var med til kampen:

Rasmus Henningsen

Anders Nissen (65′) – Michael Sten Jensen (c) – Mads Østergaard – Nicolai Lyskov
Søren Smedegaard (45′) – Benjamin Møller Nielsen (60′) – Mathias Nygaard – Mathias Valentin
Younes Diab – Michael Brodersen

Martin Thomsen (indskiftet i 45′ min.)
Christian Lauenborg (indskiftet i 60′ min.)
Asger Hausted (indskiftet i 65′ min.)

I aften spiller Aarhus Fremad pokalkamp ude mod Holstebro B, der til dagligt spiller i Danmarksserien. Vi tog en snak med cheftræner, Morten Mølkjær, om forventningerne til kampen.

– Jeg forventer, at vi fortsætter med at lægge lag på vores stil – både med og uden bolden. Jeg forventer også, at vi møder et stærkt DS mandskab, der byder op til dans, så vi kan få en god kamp.

Aarhus Fremad stiller til kampen med en trup, hvor der er flere nye ansigter i forhold til 1-0 sejren over Ringkøbing i weekenden.

– Vi har blandet kortene en del, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Mange andre får mulighed for at vise sig frem, og det er jo alletiders mulighed for den enkelte spiller. Vi glæder os meget til at se dem i aktion igen.

Truppen mod Holstebro:

Rasmus Henningsen
Anders Handberg Nissen
Asger Hausted Andersen
Mads Østergaard Sørensen
Nicolai Schultz Lyskov
Mathias Nygaard S Kristensen
Benjamin Møller Nielsen
Younes Diab
Mathias Valentin
Martin Thomsen
Michael Rahr Brodersen
Christian Lauenborg
Michael Sten Jensen
Søren Smedegård

Kampen spilles kl. 18:30 på Holstebro Idrætspark

ALTID FREMAD – FORZA FREMAD 

All articles loaded
No more articles to load

Næste kamp:

14:00

Hobro IK vs Aarhus Fremad

Seneste kamp:

14:00

Hobro IK vs Aarhus Fremad

Stillingen:

Resultaterne er leveret af Sofascore

ShoP